για παιδιά Ε΄Δημοτικού έως Γ΄ Γυμνασίου
Δεκέμβριος 2015-Απρίλιος 2016
ΤΜΗΜΑ EV3 -1
ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Φίλες και φίλοι μας,
…Μπορεί ένα ρομπότ να "ανακυκλώσει"υλικά και
αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε άλλο ή έχουν καταστραφεί;
Δώδεκα συναρπαστικές αποστολές σας περιμένουν να τις
εξερευνήσετε με το δικό σας Ρομπότ και να μάθετε με τον πλέον διασκεδαστικό
τρόπο τους σύγχρονους τρόπους ανακύκλωσης και διαχείρισης των αστικών αποβλήτων.
Κατασκευάστε και προγραμμάτιστε με
την ομάδα σας το “δικό σας”
Ρομπότ και λάβετε μέρος σε ένα φιλικό διαγωνισμό (Robot-game) με στόχο να εκτελέσετε
τις αποστολές καλύτερα, γρηγορότερα και εξυπνότερα από την διπλανή σας ομάδα…
που θα θέλει βέβαια να σας ξεπεράσει!.
Η εφευρητικότητα και η φαντασία σας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο!
Μάθετε παρακάτω λεπτομέρειες για το πρόγραμμά μας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Η «Εταιρία Αξιοποίησης και
ΔιαχείρισηςΠεριουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» (ΕΑΔΠ) διοργανώνει
Εργαστήρι Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά από Ε’
Δημοτικού έως Γ’ Γυμνασίου και προσφέρει στις εγκαταστάσεις της στο
Πανεπιστήμιο του Βόλου ένα ειδικά
σχεδιασμένο πρόγραμμα. Για το Εργαστήρι αυτό αξιοποιείται η πρότερη εμπειρία της
υπεύθυνης κ. Α. Τσαγκαρή, ειδικότερα δε αυτή που αποκτήθηκε στη διοργάνωση
θερινού πιλοτικού εργαστηρίου απευθυνόμενου σε παιδιά και εφήβους
(23/6-23-7/2015) με θέμα «Θέτω ένα Ρομπότ
σε αποστολή» (Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη στήριξη της εργαστηριακής
μονάδας LTME: Μαθησιακές Τεχνολογίες και
Μαθηματική Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του
Π.Θ και του Εργαστηρίου Φυσικών
Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβαλλοντικών Σπουδών του Παιδαγωγικού
Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Π.Θ με την αρωγή τουΣωφρονιστικού Ιδρύματος Κασσαβέτειας, βλ. και http://robotcamp.webnode.gr.
Το πρόγραμμα που
προτείνει η ΕΑΔΠ/ ΠΘ για το επόμενο πεντάμηνο (Δεκέμβριος 2015-Απρίλιος 2016),
είναι ένα νέο, αναμορφωμένο και διευρυμένο πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Κύριος στόχος του προγράμματος είναι:
Τα παιδιά και οι
έφηβοι
• να ενθουσιαστούν
με την Eπιστήμη και την Tεχνολογία και να
αξιολογήσουν τη προσφορά τους στην ευημερία του σύγχρονου ανθρώπου.
·
να αναπτύξουν δεξιότητες στις Επιστήμες, την Τεχνολογία,
την Μηχανική και τα Μαθηματικά (stem)
·
να αποκτήσουν την ιδέα του ομαδικού πνεύματος
·
να ενθαρρυνθούν προκειμένου να λύνουν σύνθετα πρότζεκτ με
ένα δημιουργικό τρόπο.
·
Να εξοικιωθούν με τον εθνικό διαγωνισμό Ρομποτικής FLL
Πρόκειται για ένα
εργαστήρι δημιουργικής μάθησης μέσα από την κατασκευή και το παιχνίδι με όχημα την Ρομποτική και θέμα: “ Η
Ανακύκλωση των υλικών. Η περιπέτεια Αρχίζει..!”
Τα παιδιά με την
χρήση του πακέτου της
σειράς LegoMindstormsEV3 Educationθα μπορούν να
σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν τα δικά τους ρομπότ, προσδίδοντας σε
αυτά ποικίλες συμπεριφορές. Παράλληλα
θα μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά (teamwork), να επιλύουν προβλήματα (problemsolving) και να
υλοποιούν projects. Το τμήμα, παράλληλα αποτελεί πρόδρομο για την συμμετοχή των
παιδιών στο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής FLL*.
Ο οδηγός
μαθημάτων έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους
συμμετέχοντες με σωστή διαβάθμιση δυσκολίας διαφορετικό ρυθμό, υλικά, και
πολυπλοκότητα. Αποτελείται
από 3 κύκλουςτων 6 συναντήσεων ο κάθενας.
Κύκλοι
• Εισαγωγή σε βασικές αρχές και δομές προγραμματισμού με τις
Ρομποτικές
Κατασκευές LegoMindstorms και το λογισμικό EV3.
• Ρομπότ στις
σύγχρονες πόλεις – Robotdesign
• Εξοικίωση με τον διαγωνισμό
Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL και φιλικός
διαγωνισμός μεταξύ των ομάδων- RobotGame.
Το πρόγραμμα
περιλαμβάνει επιτόπια άσκηση των παιδιών και οι δραστηριότητες θα γίνονται κατά
τις πρωινές ώρες του Σαββάτου από την προπονήτρια της ομάδας των Kassaveteians*, κ.Τσαγγαρή
Αποστολία, κάτοχο Μεταπτυχιακού στις Νέες Τεχνολογίες (Δι.Χη.Νε.Τ).
Επικοινωνία
κ.Αποστολία Τσαγγαρή, Τηλ.: 6974168178
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνολικά είκοσι (20) μαθημάτα,
διάρκειας 120 λεπτών το κάθε ένα. Αριθμός συμμετεχόντων έως 24 άτομα. Τιμή 25 ευρώ/μήνα (125 ευρώ για 5 μήνες).
*Το FLL είναι ένας διαγωνισμόςρομποτικής
για παιδιά που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο «Ιδρυμα Επιστημών και Τεχνολογίας» Νόησις
της Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνη ομάδα υλοποίησης την ομάδα eduact. Φέτος
υλοποιήθηκε για δεύτερη φορά στην Ελλάδα και οι kassaveteians κατέκτησαν το 1ο βραβείο στην
κατηγορία του «Εξαίρετου Επαγγελματισμού» και τη 10ηθέση σε
γενική κατάταξη ανάμεσα σε 52 ομάδες.
Οι Κύκλοι
1. Εισαγωγή
Εισαγωγή στη
ρομποτική και γνωριμία με το ΣΕΤ LEGOMindstormsEV3. Συναρμολόγηση απλής κατασκευής, γνωριμία με τις δυνατότητες
του EV3 IntelligentBrick, τον έλεγχο των
μοτέρ, των αισθητήρων
και εξοικείωση με το λογισμικό του οπτικού προγραμματισμού LEGOEDUCATIONEV3.
Βασικές εντολές
Βασικές κινήσεις με χρήση
διαφορετικών αισθητήρων (αφής, χρώματος, υπερήχων, γυροσκόπιο) για ανίχνευση
εμποδίων, followtheline, κλπ.
Προηγμένες
εντολές
Προηγμένες
εντολές, δομές επανάληψης, επιλογής, τύποι δεδομένων, εισαγωγή στις μεταβλητές,
στα υποπρογράμματα και στις σύνθετες κατασκευές.
2. Σύγχρονες
Ρομποτικές Κατασκευές καιπρογραμματισμός
Robotdesign
Στο εργαστήριο
αυτό, τα παιδιά έχουν γενικές
κατευθύνσεις από την εκπαιδεύτρια, προκειμένου να εισαχθούν σταδιακά σε κατευθυνόμενες
κατασκευές. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία και προγραμματισμό πιο σύνθετων
ρομπότ που διευκολύνουν
την ζωή μας στις σύγχρονες πόλεις.
3. Γνωριμία με το FLL και διαγωνισμός
μεταξύ των ομάδων
Robotgame
Δουλεύουμε ομαδικά σε μικρά γρουπ πάνω στο φετινό θέμα
του διαγωνισμού με τίτλο "Η Ανακύκλωση και η
περιπέτεια των αστικών αποβλήτων»- Trash Τrek 2015. Κάθε ομάδα
καλείται να δημιουργήσει, να κατασκευάσει και να προγραμματίσει ένα αυτόνομο
ΡομποτLegoMindstormev3. To ρομπότ εκτελεί
αποστολές σε μια ειδικά
διαμορφωμένη πίστα με στρατηγικά μοντέλα εμποδίων και αποστολών ανακύκλωσης
τα οποία είναι σχεδιασμένα από LEGO τουβλάκια.
Κωδικές ονομασίες φετινών Αποστολών
Χρήση ανακυκλωμένων υλικών, Μεθάνιο, Μεταφορές, Κατανεμητής, Σκραπ
αυτοκίνητα, Κομποστοποίηση, Κατεδάφιση κτιρίων, πλαστικές σακούλες κλπ.
Στο φιλικό
παιχνίδι με το Ρομπότ-Robotgame, τα παιδιά
προσπαθούν να μαζέψουν πόντους εκτελώντας όσες περισσότερες αποστολές μπορούν
πάνω στη θεματική πίστα. Η
ομάδα που θα συγκεντρώσει τους
περισσότερους πόντους είναι η νικήτρια.
Καταληκτική ημερομηνίαυποβολήςαιτήσεων:
4/12/2015 και ώρα 3μ.μ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1
Κύκλος
Εισαγωγή
|
2
Κύκλος
Robot
Design
|
3
Kύκλος
Robot game
|
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
|
ΜΑΡΤΙΟΣ
|
5,12,19
|
30
|
12,19,26
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
|
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
|
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
|
9,16,23
|
6,3,20,27
|
2,9,16, 21, 28
|
|
ΜΑΡΤΙΟΣ
|
|
|
5
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου