ΠΛΑΙΣΙΩΣΤΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ!!!
Τελευταία νέα

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

Απίστευτο! Δείτε ποια νηστίσιμη τροφή μπορεί να σας προστατέψει από καρδιοπάθεια και καρκίνο!

karkinika
 

Οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι άριστες πηγές πολλών συστατικών που είναι δύσκολα να βρεθούν. Το μαγνήσιο για παράδειγμα βρίσκεται σε αφθονία στα Βραζιλιάνικα φιστίκια, στα αμύγδαλα, στους σουσαμόσπορους, στους ηλιόσπορους, στους κολοκυθόσπορους  και στα κάσιους. Το σελήνιο βρίσκεται σε αφθονία στα Βραζιλιάνικα φιστίκια. Υψηλές συγκεντρώσεις μιας σημαντικής μορφής βιταμίνης E γνωστής ως γάμμα-τοκοφερόλης μπορεί να βρεθεί στους σουσαμόσπορους, στα pecans, στα καρύδια, στα φιστίκια, στους κολοκυθόσπορους, στα Βραζιλιάνικα φιστίκια και στα κάσιους. Η πλουσιότερη διατροφική πηγή του αμινοξέος αργινίνη είναι τα αράπικα φιστίκια. Ενώ οι ξηροί καρποί και οι σπόροι περιέχουν τόσα θρεπτικά συστατικά, πρέπει να αναφερθεί ότι περιέχουν αντιθρεπτικά συστατικά όπως τα φυτικά οξέα. Στην πραγματικότητα ανά γραμμάριο το κατά μέσο όρο περιεχόμενο των ξηρών καρπών και σπόρων σε φυτικά οξέα είναι παρόμοιο με αυτό των δημητριακών και των οσπρίων. Φυσικά λίγοι άνθρωποι τρώνε ξηρούς καρπούς και σπόρους στις ποσότητες που καταναλώνουν δημητριακά.
Σε μία μελέτη του Πανεπιστημίου Queens, όπου ζητήθηκε από τα άτομα που συμμετείχαν, να καταναλώνουν 60 γραμμάρια αμύγδαλα ημερησίως, χωρίς να αλλάξουν τις υπόλοιπες διατροφικές τους συνήθειες, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα άτομα όχι μόνο δεν πήραν βάρος, αλλά μείωσαν τις ποσότητες από τις άλλες τροφές που κατανάλωναν και αύξησαν την πρόσληψή τους σε μαγνήσιο και βιταμίνη E. Tα αμύγδαλα, με το συνδυασμό πρωτεΐνης και φυτικών ινών που περιέχουν, κράτησαν τα άτομα της μελέτης περισσότερη ώρα σε κορεσμό από ότι πριν.
Η κατανάλωση αμυγδάλων έχει ευεργετική επίδραση στον οργανισμό και ειδικότερα στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων, όπως ο διαβήτης, σύμφωνα με αμερικανούς ειδικούς.
Σε έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Ιατρικής και Οδοντιατρικής του NewJersey, οι οποίοι μελέτησαν τις επιπτώσεις της στον οργανισμό 65 ενηλίκων ατόμων με προδιαβήτη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή πλούσια σε αμύγδαλα βοηθάει τόσο στη βελτίωση των επίπεδων της ινσουλίνης όσο και στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ του ατόμου.
Σύμφωνα με μια νέα βρετανο-ιταλική επιστημονική έρευνα, η κατανάλωση αμυγδάλων βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό να καταπολεμήσει τις μολύνσεις από ιούς, όπως του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης.
Η μελέτη ανακάλυψε ότι οι χημικές ουσίες που με φυσικό τρόπο βρίσκονται στον φλοιό των συγκεκριμένων ξηρών καρπών, ενισχύουν την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος κατά των ιών. Αυξάνουν έτσι την φυσική ικανότητα του ανθρώπινου σώματος να παρεμποδίζει τον πολλαπλασιασμό και την εξάπλωση των παθογόνων μικροοργανισμών.Όταν όμως αφαιρεθεί από τα αμύγδαλα η φλούδα τους, τότε η προστατευτική δράση τους μειώνεται δραστικά.
Οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα εντοπίσει ποιες ουσίες, ακριβώς, στον φλοιό των ξηρών καρπών είναι αυτές που έχουν την αντι-ιική δράση, υποπτεύονται όμως ότι πρόκειται για τις πολυφαινόλες.
Τα καρύδια είναι οι πιο ωφέλιμοι ξηροί καρποί. Περιέχουν διπλάσιες ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. Η κατανάλωση 42 γραμμαρίων καρυδιών ημερησίως σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο της καρδίας, δηλαδή στηθάγχη, έμφραγμα μυοκαρδίου, καρδιακή ανεπάρκεια. Η κατανάλωση περίπου 28 γραμμαρίων καρυδιών για περίοδο 43 μηνών βρέθηκε σε έρευνες ότι βοηθά στη βελτίωση διαφόρων ανωμαλιών στο μεταβολικό σύνδρομο. (Το μεταβολικό σύνδρομο είναι μια παθολογική κατάσταση που συνπάρχεουν σ' ένα άτομο, διάφορες διαταραχές όπως παχυσαρκία, ψηλή πίεση, αυξημένα τριγλυκερίδια και χαμηλή καλή χοληστερόλη HDL). Έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση ποσοτήτων, της τάξης των 84 γραμμαρίων κάθε μέρα, συσχετίζεται με μείωση του κινδύνου προσβολής από καρκίνο του προστάτη. Στον καρκίνο του μαστού, οι περισσότερες έρευνες έγιναν σε πειραματόζωα και έδειξαν αντικαρκινική δράση των καρυδιών. Επίσης τα καρύδια μπορεί να ενισχύσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου(βοηθώντας στη βελτίωση της μνήμης και της νοητικής λειτουργίας) και να μειώσουν τον κίνδυνο φλεγμονωδών παθήσεων όπως η αρθρίτιδα η και ψωρίαση.
Περίπου 30 γρ. φιστίκια Αιγίνης, περιέχουν 310 mg καλίου, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τον έλεγχο των νεύρων και τη λειτουργία των μυών. Το ποσοστό αυτό καλίου είναι μεγαλύτερο από αυτό που περιέχεται σε μισή μεγάλη μπανάνα. Εκτός από τα αντιοξειδωτικά τους, τα φιστίκια περιέχουν σελήνιο, σίδηρο και πολλές βιταμίνες. Συγκεκριμένα 25 γρ. φιστίκια περιέχουν 10% από τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, όπως η βιταμίνη B6, η θειαμίνη, το μαγνήσιο κ.ά.
Τα βραζιλιάνικα φιστίκια (με τη φλούδα) είναι η υψηλότερη διατροφική πηγή σεληνίου. Μελέτη σε 1.300 ασθενείς που δημοσιεύθηκε το 1996 στο Journal of the American Medical Association απέδειξε την ισχυρή προληπτική δράση του σεληνίου κατά του καρκίνου. Η αντικαρκινική του δράση φαίνεται επίσης από το γεγονός ότι σε χώρες με μεγαλύτερη συγκέντρωση σεληνίου στην τροφή, στο νερό και στο έδαφος τα ποσοστά καρκίνου είναι μικρότερα από ό, τι σε περιοχές με λιγότερη συγκέντρωση σεληνίου, όπως το Οχάιο, όπου τα περιστατικά καρκίνου είναι πάρα πολύ υψηλά. Το σελήνιο αυξάνει την παραγωγή φαγοκυττάρων, τα οποία καταβροχθίζουν τα καρκινικά κύτταρα και τους ιούς. Σε μια άλλη μελέτη από τον Willet αξιολογήθηκαν τα επίπεδα σεληνίου στο αίμα και ο κίνδυνος για καρκίνο σε πάνω από 10.000 άνδρες και γυναίκες. Αυτοί με τα χαμηλότερα επίπεδα σεληνίου είχαν διπλάσιο κίνδυνο για ανάπτυξη καρκίνου.
Το σουσάμι είναι μια πολύ υψηλή πηγή ασβεστίου και βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Μπορείτε να τρώτε παστέλι (που περιέχει μέλι και όχι ζάχαρη) ή καλύτερα ταχίνι. Και ο χαλβάς παρασκευάζεται από σουσάμι, αλλά επειδή είναι πολύ επεξεργασμένος και περιέχει πολύ ζάχαρη, δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή.
Οι κολοκυθόσποροι, ο γνωστός μας πασατέμπος, είναι από τους πιο υγιεινούς σπόρους. Το λάδι, που περιέχουν, μεταξύ 40-50%, είναι πλούσιο σε ακόρεστα λιπαρά οξέα. Το ποσοστό πρωτεϊνών τους κυμαίνεται στα 30-40%, ενώ παρουσιάζουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο από οποιοδήποτε άλλο είδος σπόρων. Περιέχουν επίσης, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγνήσιο, μαγγάνιο και φώσφορο. Επιπλέον περιέχουν βιταμίνες E, C, Κ, ορισμένες από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως το φυλλικό οξύ και βιταμίνη Α. Στην Κίνα μάλιστα θεωρείται ότι μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Περιέχουν ψευδάργυρο και φυτοστερόλες που βοηθούν στην καλοήθη υπερπλασία του προστάτη.
Οι ηλιόσποροι είναι υψηλή πηγή βιταμίνης Ε, η οποία έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Περιέχουν πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λίπη και φυτοστερόλες που κάνουν καλό στην καρδιά. Αποτελούν πολύ καλή πηγή μαγνησίου, ένα θρεπτικό συστατικό που χαλαρώνει το νευρικό και μυϊκό σύστημα και κάνει καλό στην καρδιά. Οι ηλιόσποροι είναι καλή πηγή σεληνίου. Επίσης η υψηλή περιεκτικότητα του ηλιόσπορου σε διάφορα αντιοξειδωτικά προστατεύει τον οργανισμό μας από τη συσσώρευση καρκινογόνων ουσιών.


Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου